گل آرایی

هر چیز که درباره گل آرایی باید بدانید

گل آرایی

هر چیز که درباره گل آرایی باید بدانید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 

چیدمان مبلمان نقش زیادی در طراحی دکوراسیون خانه ایفا می‌کند. یک خانه جدید یا یک تغییر در سبک زندگی می‌تواند محرکی برای تغییر آرایش مبلمان باشد. شاید ساده‌ترین راه که هر کسی از پس آن برمی‌آید بیرون انداختن قدیمی‌ها و جایگزین کردن آن‌ها با مبلمان جدید است. اما اگر شما دنبال خرید برند جدید مبلمان نیستید می‌توانید با کمی خلاقیت فضای خانه خود را تغییر بدهید به شکلی که احساس نو بودن بکنید. گاهی اوقات حتی کافی است که تنها مبل راحتی خود را برعکس کنید!

ست جدید و مناسب می‌تواند تعادل کاملی را ایجاد ‌کند و سبک شخصی شما را به بهترین شکل به نمایش بگذارد. در ابتدا این مساله را با هم در بخش‌های مختلف خانه بررسی می‌کنیم. سپس به سراغ نکاتی می‌رویم که توسط کارشناسان مدرن‌ باف تهیه شده است که با رعایت آن‌ها دیگر نیازی به طراح دکوراسیون نخواهید داشت.

چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن

چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن:

چیدمان اتاق نشیمن با یک نقطه کانونی مثل یک پنجره، شومینه یا میز تلویزیون شروع می‌شود به این دلیل که این اتاق مکانی است که در آن جمع می‌شویم، معاشرت می‌کنیم و همچنین بهترین فضا برای سرگرمی و پذیرایی است. از صندلی‌های نشیمن برای ایجاد یک فضای گفت و گو استفاده کنید. بنابراین اعضای خانه بدون فشار آوردن به گردن و فریاد زدن می‌توانند با هم معاشرت کنند. این امر مستلزم قرار گرفتن مبمان در مجاورت هم است. اگر فضای کافی در اختیار دارید از دیوارها کمی فاصله بگیرید تا مسیرهای اضافی ایجاد کرده و جریان را در فضای نشیمن خود بهبود ببخشید.

در اینجا چند نکته در مورد نحوه چیدمان مبلمان اصلی و مکمل در اتاق نشیمن آورده شده است:

چیدمان مبلمان راحتی و صندلی‌ها

محل‌های نشستن به سمت نقطه کانونی (تابلوهای نقاشی، میز تلویزیون، شومینه یا پنجره) قرار می‌گیرند. یک اتاق نشیمن با تلویزیون حداکثر به فاصله‌ی تماشای 2?5 تا 3?5 متری نیاز دارد و زاویه دید نباید بیشتر از 30 درجه باشد. مبل راحتی و شزلون در دو طرف نقطه کانونی قرار می‌گیرند که تعادل در فضای نشستن ایجاد شود.

فرش

فرش‌ها به طور طبیعی فضای مبلمان شما را مشخص می‌کنند. آن‌ها خارق‌العاده‌ترین روش برای تعیین محل استقرار مبل راحتی و صندلی‌ها برای هر اتاقی هستند. برای استفاده بهینه از فرش آن ‌را 60 سانتی‌متر از دیوار دور کنید و زیر تمام مبلمان اصلی خود قرار بدهید. اگر این امکان وجود ندارد اطمینان حاصل کنید که حداقل پایه‌های جلویی یک قطعه از مبلمان شما روی فرش باشد.

میز جلو مبلی

این میزها معمولا در مرکز منطقه مکالمه یافت می‌شوند! میزهای جلو مبلی به فاصله‌ای 35 تا 45سانتی‌متر بین صندلی‌ها و بقیه میزها نیاز دارد. فراموش نکنید این میز باید به اندازه کافی نزدیک باشد که مشکلی برای قرار دادن یا برداشتن نوشیدنی به وجود نیاد.

میز عسلی

دو طرف مبل راحتی یا بین هر جفت چستر مکانی ایده‌آل برای قرارگیری میزهای عسلی است که باعث می‌شود هر وسیله‌ای (کتاب یا لیوان) که روی آن قرار می‌گیرد به آسانی قابل استفاده و در دسترس باشد.

چیدمان مبلمان در اتاق ناهارخوری

چیدمان مبلمان در اتاق ناهارخوری:

چیدمان مناسب اتاق ناهارخوری بهترین پاداش به خودتان برای لذت بردن از یک جشن بزرگ است. شما باز هم باید ابعاد اتاق ناهار خوری را در نظر بگیرید و اطمینان حاصل کنید که مبلمان انتخابی مناسب آن است.

نکات خرید مبل که فقط فروشندگان مبل آن را می دانند!

میز ناهار خوری

شما به یک فضای کافی بین دیوار و میز نیاز دارید به صورتیکه امکان راه رفتن پشت سر افرادی که روی صندلی‌ها نشستن یا باز شدن در وجود داشته باشد. حداقل 92 سانتی‌متر بین میز ناهارخوری و دیوارها و دیگر اثاثیه اطراف فضای راحتی را برای مانور به راحتی از طریق میز ممکن می‌کند.

قالیچه و میز

یک قالیچه را باید تا 60سانتی‌متر میز ناهارخوری گسترش دهید تا زمانی که صندلی‌ها بیرون کشیده می‌شوند همچنان بر روی فرش باقی بمانند.

چیدمان صندلی‌ها

برای جلوگیری از برخورد غیرمنتظره افراد یا آرنج‌های آن‌ها به یکدیگر هر فرد نیاز به یک فضای شخصی دارد که توصیه می‌شود که حداقل 60 سانتی‌متر بین صندلی‌ها فاصله در نظر بگیرید.

چیدمان مبلمان در اتاق خواب

 اتاق خواب:

اتاق خواب جایی است که ما رویاهای خود را در آغوش میگیریم و آماده می‌شویم برای پیروزی در روزی که قرار است شروع کنیم. بدون شک مبلمان تاثیر بسیار زیادی بر کارهای روزمره صبح و شب ما می‌گذارد.

در اتاق خواب یا هر اتاقی لازم است که اولین قطعه از مبلمان را حداقل 125 سانتی‌متر دور از در ورودی قرار بدهیم تا یک مسیر مشخص ایجاد شود. ( به خصوص در یک فضا شبیه اتاق من که من تنها می‌توانم از یک میز کوچولو استفاده کنم. من تصمیم گرفتم که میزم را پشت در اتاق خواب مقابل دیوار قرار بدهم. قانون 3 پا باعث شده است که بتوانم بدون برخورد با میز شلوغ کارم در اتاق جابجا شوم.)

تخت‌خواب

بسیار واضح است که چیدمان اتاق خواب با تعیین کردن مکان تخت‌خواب شروع می‌شود. بیشتر افراد تمایل دارند که تخت‌خواب خود را در وسط دیوار از طرف در قرار دهند. به دلیل اینکه در بیشتر موارد تخت‌خواب در این مکان مشخص قرار می‌گیرد اندازه آن معلوم است، به ناچار تخت‌خواب به نقطه کانونی تبدیل اتاق خواب تبدیل می‌شود.

کمد لباس/ میز آرایش

شبیه به تخت‌خواب کمد لباس و میز آرایش شما هم به حداقل شصت سانتی‌متر فضا نیاز دارد. این فضا امکان باز شدن درهای جلویی میز یا باز و بسته کردن درهای کمد را فراهم می‌کند. با وجود این قانون، قرار دادن این مبلمان حالت‌های بسیاری را ایجاد می‌کند. در صورت امکان می‌توانید شصت سانتی‌متر دیگر هم فاصله در نظر بگیرید تا در صورت باز ماندن درها بتوانید بین آن‌ها به راحتی حرکت کنید.

فضای کاری

اگر در اتاق خواب خود فضای کافی دارید یک میز کار با صندلی را در یک گوشه از آن یا مقابل دیوار قرار بدهید. با در نظر گرفتن یک فضای 45 سانتی‌متر برای صندلی شما یک فضای راحت برای کار خواهید داشت.

مبل یک‌نفره

مبل یک‌نفره یک انتخاب مناسب برای اتاق خواب است. این مبل برای نشستن و خواندن یک کتاب یا پوشیدن کفش‌هایتان بسیار ایده‌آل است. شصت سانتی‌متر فضایی است که در اطراف این مبل نیاز دارید.

چیدمان مبلمان در ابتدا شاید کاری بسیار پیچیده به نظر برسد. اما پیروی از نیازهای مکانی در هر اتاق یک منظره‌ای تازه به خانه می‌بخشد. یک اتاق خالی هم مانند یک صفحه خالی یا یک بوم نقاشی می‌تواند یک فرصت یا یک چالش باشد. که باعث شود چیدمان مبلمان در ابتدا کاری بسیار پیچیده به نظر برسد. راه‌های بسیار برای پر کردن فضا و سوالی که جواب آن را نمی‌دانیم! از کجا شروع کنیم؟ اما پیروی از نیازهای مکانی در هر اتاق یک منظره‌ای تازه و جذاب به خانه می‌بخشد. توصیه می‌کنم اگر شما هم به فکر داشتن یک فضای درخشان و چشمگیر هستید نکاتی که توسط کارشناسان مدرن‌باف تهیه شده است را حتما رعایت کنید. آن‌ها به شما کمک می‌کنند که قبل از چیدن وسایل اولویت‌های خود را مشخص کنید و با طراح داخلی خود در مورد تعیین مکان قرارگیری آن‌ها صحبت کنید. با ما باشید!

به کارکرد اتاق فکر کنید

  • به کارکرد اتاق فکر کنید

بهتر است قبل از هر کاری مشخص کنید که قرار است چه استفاده‌ای از این اتاق بکنید و در ضمن تعداد نفراتی که از آن استفاده می‌کنند را هم مشخص کنید. جواب این دو سوال نوع مبلمان و تعداد صندلی‌ها را به شما دیکته می‌کند. اگر شما گاه به گاه مهمان دارید صندلی‌های جانبی می‌توانند انتخابی مناسب برای مبلمان مکمل باشند. آیا یک میز ناهارخوری برای خانواده بزرگ خود نیاز دارید یا یک سفره دو نفره کافی است؟

ایده‌های خود را روی کاغذ بیاورید

  • ایده‌های خود را روی کاغذ بیاورید

قبل از جابجایی مبلمان و چیدن هر وسیله‌ای بهتر است که ایده‌های چیدمان خود را روی کاغذ بیاورید. ابعاد اتاق‌ها را اندازه‌گیری کنید و جای درها، پنجره‌ها وسایر عناصر مهم مانند پریز برق را علامت بزنید. از یک خط‌کش برای ترسیم سریع اتاق‌ها استفاده کنید که مقیاس شما به وسیله یک کسر که هر 30 سانتی‌متر از اندازه را نشان می‌دهد مشخص می‌شود. برای مثال اگر مقیاس شما 0?5 سانتی‌متر برای هر متر است، یک اتاق سه در چهار متری روی کاغذ یک و نیم در دو کشیده می‌شود. در ضمن شما می‌توانید مداد و کاغذ را فراموش کنید و از ابزارهای آنلاین استفاده کنید که هم کار و زمان کمتری نیاز دارد و هم سرگرم‌کننده است.

نقطه کانونی را مشخص کنید

  • نقطه کانونی را مشخص کنید

هر قسمتی از خانه نقطه کانونی مشخص خود را دارد. همانطور که پیش‌تر به آن اشاره شد نقطه کانونی می‌تواند شومینه یا میز تلویزیون شما باشد که به وسیله آن مبلمان خانه خود را تزیین خواهید کرد. فراموش نکنید که اگر قصد تماشای تلویزیون در اتاق را دارید فاصله ایده‌آل بین مجموعه و صندلی سه برابر صفحه تلویزیون است. در واقع اگر تلویزیون 40 اینچی دارید مبلمان شما باید حداقل در 3 متری تلویزیون قرار بگیرد. البته به یاد داشته باشید که این فاصله‌ها یک راهنمای کلی هستند و بیشتر به سلیقه شما بستگی دارد.

چیدمان مبلمان را با قطعه‌ای شروع کنید که اولویت دارد

  • چیدمان مبلمان را با قطعه‌ای شروع کنید که اولویت دارد

قبل از هر کاری بزرگترین و مهم‌ترین قطعه مبلمان را در اتاق قرار بدهید برای مثال مبل راحتی در اتاق نشیمن یا تخت خواب در اتاق خواب. در بیشتر موارد این قطعه باید در روبروی نقطه کانونی قرار بگیرد. برای تهسیل مکالمه بهتر است که صندلی‌ها بیشتر از 2?5 متر از هم فاصله نداشته باشند. از فشار دادن مبلمان به دیوار خودداری کنید مگر اینکه اتاق‌های شما بسیار کوچک باشند.

تقارن را در نظر بگیرید

  • تقارن را در نظر بگیرید

آرایش‌های متقارن برای فضاهای رسمی بهترین انتخابند اما آرایش‌های نامتقارن فضای اتاق را تبدیل به یک فضای بسیار آرام‌بخش و دوستانه می‌کنند. با این حال آرایش نامتقاران هم باید تعادل داشته باشد. یک صندلی با میز عسلی کنار آن ممکن است همان جلوه را داشته باشد که دو صندلی چیده شده روبروی هم دارند.

آرایش مبلمان و مسیرها

  • آرایش مبلمان و مسیرها

به مسیرها معمولا مسیر بین درهای ورودی و شلوغی آن‌ها فکر کنید. در صورت امکان از پر کردن و بستن این مسیرها با قطعه‌های بزرگ مبلمان خودداری کنید. 75 تا 125سانتی‌متر عرض برای مسیرهای اصلی و حداقل 60 سانتی‌متر برای مسیرهای فرعی در نظر بگیرید. سعی کنید از طریق یک گروه از صندلی‌ها این جریان را کنترل کنید نه از وسط آن‌ها! حتی می‌توانید به جای یک فضای بزرگ به دو فضای کوچک برای صندلی‌ها فکر کنید.

متنوع باشید

 

  • متنوع باشید

بهتر است که قطعه‌های مبلمان با هم متفاوت باشند. این مساله موجب می‌شود که هنگام بررسی اتاق چشم‌هایتان بالا و پایین شوند. یک قطعه بلند یا بزرگ را با قرار دادن یک قطعه با اندازه مشابه در روبروی آن در اتاق متعادل کنید (یا از کارهای هنری برقراری تعادل استفاده کنید). از قرار دادن دو قطعه بلند کنار یکدیگر اجتناب کنید. می‌توانید یک قطعه بزرگ را کنار دو قطعه کوچک مبلمان خود قرار بدهید. به جای پارچه‌های یکسان بهتر است که به مواد و طرح‌ها در رنگ‌های مشابه فکر کنید.

تضاد

  • تضاد

برای رسیدن به تضاد خط‌های صاف و خمیده را با هم ترکیب کنید. اگر مبلمان مدرن و خطی است برای ایجاد تضاد یک میز گرد انتخاب کنید. اگر مبلمان گرد است آن را کنار یک قطعه زاویه‌دار قرار بدهید. به طور مشابه اجسام یک پارچه را کنار اجسام غیر یک پارچه قرار بدهید. میز عسلی یک تیکه را کنار صندلی پایه‌دار و مبل یک تیکه را کنار میز عسلی پایه‌دار قرار بدهید.

تمام چیزهای چاپی و نقاشی شده را روی دیوارها قرار ندهید. مواردی را بافت اضافه مثل یک تاج‌گل بی انتها، مجسمه سرامیکی برجسته یا یک گروه عکس چاپ شده روی صفحه فلزی را اضافه کنید.

استفاده راحت

  • استفاده راحت

طراحی شما باید به شکلی باشد که یک میز را در جایی قرار بدهید که هر صندلی به آن دسترسی آسان داشته باشند. اطمینان حاصل کنید که قطعه‌ها با مقیاس مشابه را با هم ترکیب کنید. قرار نیست که یک میز خیلی کوچک را کنار یک صندلی راحتی بلند بگذاریم. فراموش نکنید که هر صندلی مطالعه‌ای باید یک لامپ کنار خودش داشته باشد. میزهای جلو مبلی باید 35 تا 45 سانتی‌متر از مبل راحتی فاصله داشته باشند تا فضای کافی برای ساق پا فراهم شود.

گردش راحت

  • گردش راحت

در اتاق ناهارخوری اطمینان حاصل کنید که 125سانتی‌متر بین هر لبه میز و نزدیک‌ترین دیوار یا دیگر وسایل فاصله باشد. اگر فضای کافی در اختیار ندارید می‌توانید به 1 متر بسنده کنید. در اتاق‌های خواب حداقل 60 سانتی‌متر را بین هر طرف تخت و یک دیوار در نظر بگیرید و 90 سانتی‌متر هم بین تخت و یک در قرار دهید.

 

تا اینجا نکته‌های بسیاری در مورد چیدمان مبلمان گفته شد اما به نظر می‌رسد این موضوع حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. بدون شک مبلمان مناسب تنها به زیبایی اتاق کمک نمی‌کند بلکه باعث به وجود آمدن جریان و مسیرهای مناسب برای رفت و آمد می‌شود و هر نقطه از اتاق را تبدیل به یک هدف معین می‌کند. در ادامه چند نکته ساده دیگر بیان شده است که خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست.

کنج دنج

  • کنج دنج

در مورد صندلی‌های دنج یا محوطه دلپذیری که به تنهایی برای استراحت در نظر گرفته شده است چیزهای عجیبی وجود دارد. چه کسی در آنجا قرار است چه کاری انجام دهد؟ (نکته اول: به کارکرد اتاق فکر کنید) هر کجا جایی برای نشستن راحت وجود داشته باشد، حتما سطحی برای استراحت و یک فنجان چای یا یک چراغ برای مطالعه یا در بدترین حالت دو صندلی راحتی وجود دارد که دو نفر به دور از شلوغی روز آنجا بنشینند و گپ بزنند.

فضاسازی با مبلمان

  • فضاسازی با مبلمان

در یک فضا پلان آزاد شما می توانید از مبلمان خود برای ایجاد یک اتاق دنج استفاده کنید و یک منطقه مشخص را برای استفاده‌ای خاص معین کنید. یک فرش زیر یک گروه از صندلی‌ها می‌تواند  یک فضا برای گفت و گو ایجاد کند. یک لوستر چشم‌نواز بالای یک میز می‌تواند یک فضا را به اتاق ناهارخوری تبدیل کند و به سادگی با چرخاندن مبلمان راحتی به پشت به بقیه اتاق بگویید که اینجا یک اتاق نشیمن است.

مراقب خط افق باشید!

  • مراقب خط افق باشید!

هنگامی که میخواهید حس فضای خود را افزایش بدهید بسیار مهم است که مراقب خط دید باشید. این بدان معنا نیست که از مبلمان کوتاه استفاده کنید (چه کسل‌کننده!) بلکه نیاز است که بسیار مراقب باشید که وسایل بلند را در جلوی پنجره قرار ندهید یا مبلمان را در مسیر ورودی به اتاق که باعث انسداد مسیر اصلی می‌شود نگذارید. در ضمن بازی کردن با بلندی و کوتاهی مبلمان برای رسیدن به تعادل هم پیشنهاد بدی نیست.

یک مرکز توجه پیدا کنید

  • یک مرکز توجه پیدا کنید!

فکر نمی‌کنم هر اتاق به یک لوستر، کاغذ دیواری عجیب و غریب یا یک اثر هنری چشم‌نواز نیاز داشته باشد بلکه به نظر من باید مبلمان را به شکلی تزیین کنیم که بهینه‌ترین استفاده را از فضای خانه و آنچه که داریم ببریم. این می‌تواند به معنای حفظ منظره شومینه زینتی یا چیدمان مبلمان برای استفاده از نمای زیبای پنجره یا پایین نگه‌داشتن مبلمان برای نشان دادن پوشش دیوار باشد.

 

از امتحان کردن نترسید!

  • از امتحان کردن نترسید!

یکی از بهترین موارد در مورد چیدمان مبلمان چیست؟ توجه به این مساله که این فقط یک مبلمان است.

بعضی از ما گاهی اوقات در یک نوع چیدمان مبلمان گیر می‌کنیم و خودمان را هم متقاعد می‌کنیم که این تنها روش چیدمان مناسب برای خانه ماست. اما آیا تا به حال جابجایی دو قطعه از مبلمان را امتحان کرده‌ایم؟ گاهی اوقات جابجایی یک صندلی یا یک تخت جان تازه‌ای به خانه شما می‌بخشد.

 

در آخر قابل ذکر است که فارغ از هر مساله‌ای اینجا خانه شما است. شما می‌توانید دستورها و نظرهای مختلفی را بخوانید. با این حال به یاد داشته باشید که کسی به غیر از شما قرار نیست در این خانه زندگی کند. هر قانونی با یک خلاقیت کوچک قابل شکستن و تغییر است. همچنین هر فضایی با کمی دقت می‌تواند به یک خانه زیبا تبدیل شود. طرح خود را امتحان کنید! چه کسی میداند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ شما می‌توانید از همین حالا بررسی مبلمان‌های مختلف را شروع کنید. ما این کار را برای شما راحت کردیم. کافی است که از فروشگاه اینترنتی مدرن‌باف دیدن فرمایید.
 

 

مبلمان چستر

مبلمان راحتی

مبلمان کلاسیک

مبلمان L

مبلمان استیل

مبلمان تخت شو

 

Sources:

The 10 Commandments of Furniture Placement

How to Get Your Furniture Arrangement Right

How to Arrange Furniture in Every Room

  • ۹۹/۰۴/۱۰
  • بوی گل موسسه بوی گل

چیدمان مبلمان در منزل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی