گل آرایی

هر چیز که درباره گل آرایی باید بدانید

گل آرایی

هر چیز که درباره گل آرایی باید بدانید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

شست و شو مبلمان در منزل یکی از دغدغه‌های بسیاری از شهرنشینان در عصر جدید است. در دنیای امروز کمتر خانه‌ای در سطح شهر یافت می‌شود که مبلمان نداشته باشد. باوجوداینکه ممکن است در نظر بعضی از مردم شست و شوی مبلمان کاری بیهوده باشد اما بسیاری از افراد همواره به دنبال روش‌هایی برای افزایش طول عمر وسایل منزل خود به‌ویژه مبلمان اند و به دنبال آموزش شست و شو مبلمان به روش مناسبی هستند. کثیف شدن یا لک شدن مبل در خانه می‌تواند به دلایل مختلف مانند ریختن نوشیدنی بر روی آن، چسبیدن یک جسم خارجی به مبل یا باقی ماندن زباله‌های یک مهمانی شلوغ اتفاق بیفتد. واضح است که در همه این موارد نمی‌توان به خشک‌شویی مراجعه کرد و یا از متخصصان تمیزکاری منزل درخواست کرد که برای از بین بردن یک لکه به منزل شما بیایند. چراکه حتی اگر هزینه ناشی از شست‌وشو را در نظر نگیریم، حمل‌ونقل می‌تواند باعث آسیب زدن به مبل شود. پس یکی از نکاتی که پس از خرید مبلمان راحتی یا خرید مبلمان تختشو یا دیگر انواع مبلمان است که باید به آن توجه کنیم، نحوه شست و شو مبلمان در منزل است. لازم به ذکر است که می توانید از انواع مبلمان مدرن باف دیدن کنید و در صورت تمایل مبل مورد نظر خود را سفارش دهید. البته بهتر از قبل از آن نکات خربد مبل که فقط فروشندگان می دانند را بخوانید.

لزوم شست و شو مبل در خانه

پاز سوی دیگر لک شدن یا کثیف شدن مبلمان امری است که می‌تواند هر روز یا حتی چند بار در یک روز اتفاق بیفتد. ازاین‌رو آموزش شست و شو مبلمان یک امر ضروری برای تمامی خانه‌داران است. بسته به جنس پارچه مبل روش‌های متفاوتی برای شست و شوی مبلمان وجود دارد. مقاله‌ای که می‌خوانید راهنمایی برای شست و شو مبلمان در منزل، آموزش شست و شو مبلمان و به‌طور خاص شست و شو مبلمان چرم است. امید است که با خواندن این مقاله و روش‌های ارائه‌شده در آن کمکی برای جلوگیری از صرف هزینه‌های اضافی در بخش نگهداری از مبلمان باشد.

نکات عمومی در شست و شو مبلمان در منزل

نکات عمومی در شست و شو مبلمان در منزل

شست و شو مبلمان در منزل با اینکه ممکن است در نگاه اول آسان به نظر برسد اما می‌تواند کاری بسیار دشوار باشد. انتخاب تمیزکننده مناسب و یک روش درست برای شست و شوی مبلمان درنتیجه کار بسیار اثرگذار است. بنابراین لازم است که پیش از دست‌به‌کار شدن برای شست و شوی مبلمان نکات و هشدارهایی است که باید مد نظر قرار دهید.

مطالعه برچسب یا اتیکت مبلمان برای انتخاب روش درست یا مایع تمیزکننده مناسب برای شست و شو مبلمان در منزل

مطالعه برچسب یا اتیکت مبلمان برای انتخاب روش درست یا مایع تمیزکننده مناسب برای شست و شو مبلمان در منزل

پیش از هر کاری لازم است که برچسب‌هایی که به مبلمان یا متکای آن چسبیده است را مطالعه کنید. در این برچسب‌ها اطلاعات بسیار مفیدی با در نظر گرفتن جنس پارچه به‌کاررفته در مبلمان در هنگام خرید مبلمان ال ، خرید مبلمان کلاسیک، خرید مبلمان چستر و خرید مبلمان کلاسیک به خریداران ارائه شده است. از جمله این اطلاعات می‌توان به علائمی اختصاری اشاره کرد که اطلاعاتی درباره ماده شوینده سازگار با پارچه مبلمان به خریدار می‌دهد.

یکی از مهم ترین نکات آموزش شست و شو مبلمان در منزل این است که به‌عنوان‌مثال حرف “W” به این معناست که استفاده از آب یا محلول‌های آب‌پایه برای شست و شوی مبلمان مانعی ندارد. به همین ترتیب حرف “S” به معنای استفاده از محلول‌های بدون آب مثل تمیزکننده‌های خشک، حرف “WS” به معنای عدم بروز مشکل هنگام استفاده از آب، محلول‌های آب‌پایه یا محلول‌های بدون آب برای شستشوی مبلمان و حرف “X” به معنای نیاز به شستشوی تخصصی و عدم امکان شست و شو مبلمان در منزل است. توجه به این علامت‌ها پیش از شست و شوی مبلمان می‌تواند شما را در انتخاب تمیزکننده مناسب یاری دهد. درصورتی‌که برچسبی روی مبل شما وجود ندارد یا یک مبلمان قدیمی و حتی عتیقه دارید باید با مشورت با یک متخصص در زمینه شست و شو مبلمان در منزل تمیزکننده مناسب خود را انتخاب کنید.

جمع کردن خرده‌های آشغال از روی مبلمان با جاروبرقی پیش از استفاده از ماده تمیزکننده 

جمع کردن خرده‌های آشغال از روی مبلمان با جاروبرقی پیش از استفاده از ماده تمیزکننده 

پیش از شروع به تمیزکاری با استفاده از مایع تمیزکننده مبلمان خود را با جاروبرقی تمیز کنید تا از عدم وجود خرده‌های آشغال بر روی مبل اطمینان حاصل کنید. لازم به ذکر است که پیش از کشیدن جاروبرقی باید تمامی تکه‌های زباله که اندازه بزرگی دارند و می‌توانند در لوله جاروبرقی گیر کنند با دست برداشته شوند. کشیدن جاروبرقی پیش از اقدام به شست و شوی مبلمان به شما این اطمینان را می‌دهد که ذره‌ای روی مبلمان وجود ندارد که با مرطوب شدن یا دستمال کشیدن، پخش شده و خود لکه جدیدی را به وجود آورد. همچنین لوازم جانبی که با جاروبرقی ارائه می‌شوند مانند سری قلم‌مو مانند دارای نقشی اساسی در فرایند شست و شو مبلمان در منزل هستند.

شست و شو مبلمان در منزل لوازمی خاصی می خواهد و اگر این لوازم جانبی را ندارید یا امکان استفاده از آن‌ها برایتان وجود ندارد می‌توانید با برداشتن سری جاروبرقی از لوله آهنی تا لوله خرطومی آن برای دسترسی به درزها یا ایجاد مکش بیشتر برای زدودن خرده‌هایی آشغال استفاده کنید. لازم به ذکر است که قدرت مکش جاروبرقی باید با توجه به جنس مبلمان تنظیم شود به‌عنوان‌مثال برای پارچه‌های ابریشمی یا کتان باید با مکش کمتر کار کرد.

صبر کردن تا اتمام زمان فرایند طبیعی خشک شدن پس از شست و شوی مبلمان 

صبر کردن تا اتمام زمان فرایند طبیعی خشک شدن پس از شست و شوی مبلمان 

پس از اتمام فرایند تمیزکاری اجازه دهید که مبلمان در دمای اتاق خشک شود و در طول زمان خشک شدن از آن استفاده نکنید. استفاده از وسایلی که فرایند خشک‌سازی را تسریع می‌کنند مانند سشوار می‌تواند باعث چروک شدن پارچه مبلمان شود. این وسایل با ایجاد شوک حرارتی به مبلمان در حال خشک شدن می‌توانند خسارات جبران‌ناپذیری را به مبلمان شما وارد کنند.

در مواردی که به دلیل روش استفاده‌شده در شست و شو مبلمان در منزل، ماده تمیزکننده مصرف‌شده یا وسیله به‌کاررفته در شست و شوی مبلمان فرایند خشک شدن ممکن است زمان زیادی طول بکشد، می‌توان با استفاده از یک پنکه که با دور کند کار می‌کند سرعت این فرایند را افزایش داد. روش دیگر برای خشک شدن سریع‌تر مبلمان استفاده از یک حوله خشک و پهن کردن آن روی مبلمان به‌منظور جذب رطوبت اضافی است.

مراقبت از خود در برابر آسیب‌های احتمالی ناشی از مواد تمیزکننده یا گردوغبار ایجادشده

مراقبت از خود در برابر آسیب‌های احتمالی ناشی از مواد تمیزکننده یا گردوغبار ایجادشده

هنگام کار با ماده‌های تمیزکننده به‌منظور شست و شو مبلمان در منزل برای جلوگیری از آسیب به دستگاه تنفسی یا ایجاد تنگی نفس لازم است که در و پنجره‌ها را باز گذاشته و از یک پنکه برای خارج کردن بخارات و بوی ناشی از ماده تمیزکننده استفاده کنید. همچنین استفاده از یک ماسک برای جلوگیری از ورود گردوغبار به دستگاه تنفسی ممکن است در مراحل اولیه آموزش شست و شو مبلمان نیاز باشد. به این دلیل که در این مراحل برداشتن خرده‌های آشغال یا زدودن گرد و غبار از روی سطح مبلمان می‌تواند ذراتی را ایجاد کند که تنفس آن‌ها مشکل‌ساز باشد.

پاک کردن بقایای مایع تمیزکننده از روی مبل پس از طی مدت‌زمان موردنیاز 

پاک کردن بقایای مایع تمیزکننده از روی مبل پس از طی مدت‌زمان موردنیاز 

هر مایع تمیزکننده‌ای که برای شست و شو مبلمان در منزل مورداستفاده قرار می‌گیرد، یک دستورالعمل خاص برای آموزش نحوه کاربرد آن دارد. یکی از موارد مهمی که در این دستورالعمل ذکر می‌شود مدت‌زمانی است که محلول تمیزکننده برای تأثیرگذاری بر روی لکه‌ها باید بر روی سطح باقی بماند. پس از طی این مدت‌زمان، لازم است که ماده تمیزکننده از روی سطح مبلمان به‌طور کامل پاک‌سازی شود. زیرا مواد به‌کاررفته در تولید ماده تمیزکننده می‌توانند باعث ایجاد خوردگی، زنگ‌زدگی یا پوسیدگی در قسمت‌های مختلف مبلمان شوند.

امتحان کردن پاک‌کننده‌ها پیش از شست و شوی مبلمان 

امتحان کردن پاک‌کننده‌ها پیش از شست و شوی مبلمان 

آموزش شست و شو مبلمان با دانستن این نکته شروع می شود، پیش از اینکه دست‌به‌کار شده و همه مبلمان خود را به مایع تمیزکننده آغشته کنید به خاطر داشته باشید که باید آن را قبل از استفاده امتحان کنید. مواد به‌کاررفته در مایع تمیزکننده می‌تواند سلامت مبل شما را به خطر اندازد یا تاثیر بدی بر روی ظاهر آن داشته باشد.

اگر از یک مایع تمیزکننده جدید برای شست و شو مبلمان در منزل خود استفاده می‌کنید یا می‌خواهید مایع تمیزکننده همیشگی خود را برای یک مبلمان جدید به‌کارگیرید، این نکته را همواره در نظر داشته باشید. برای این کار باید یک دستمال آغشته به مایع تمیزکننده را بر روی نقطه‌ای از مبلمان که در دید قرار ندارد یا بر روی پارچه‌ای که هم‌جنس با مبلمان است، بکشید و به مدت‌زمان موردنیاز که در دستورالعمل گفته‌شده صبر کنید، پس از بررسی نتیجه می‌توانید تصمیم بگیرید که از این محلول تمیزکننده استفاده کنید یا خیر.

انجام تست پایداری رنگی پیش از شست و شوی مبلمان

انجام تست پایداری رنگی پیش از شست و شوی مبلمان

پیش از شست و شو مبلمان در منزل باید آن را ازنظر پایداری رنگی در مقابل مایع تمیزکننده‌ای که استفاده می‌کنید امتحان کنید. برای این کار دستمال آغشته به مایع تمیزکننده را روی یک بخش کوچک که در دید قرار ندارد بکشید. قبل از شست و شوی مایع تمیزکننده چند دقیقه صبر کنید. اگر پس از اتمام شست‌وشو احساس کردید که آن قسمت از مبلمان رنگ خود را از دست داده است، مایع تمیزکننده برای شست و شو مبلمان در منزل شما گزینه مناسبی نیست.

پاک کردن فوری لکه‌های به‌جامانده از مایعات

پاک کردن فوری لکه‌های به‌جامانده از مایعات

آموزش شست و شو مبلمان در هنگامی یک لکه در اثر سرریز کردن یک مایع مانند قهوه یا آبمیوه بر روی مبلمان ایجاد می‌شود، به این شکل است که باید فرایند تمیزکاری آن تا حد امکان به‌طور سریع انجام شود. لکه‌های خشک‌شده بدترین نوع لکه‌ها در هنگام شست و شو مبلمان در منزل هستند.

محلول‌های به‌کاررفته برای شست و شو مبلمان در منزل

محلول‌های به‌کاررفته برای شست و شو مبلمان در منزل

محلول‌هایی که در بازار به‌عنوان تمیزکننده‌هایی برای شست و شو مبلمان در منزل ارائه می‌شوند ممکن است رضایت خریداران را از نتیجه حاصل به دنبال نداشته باشند. از سوی دیگر گاهی اوقات استفاده از این مایعات تمیزکننده ممکن است به‌صرفه نباشد چراکه برای از بین بردن لکه‌های کوچک تنها به مقدار کمی مایع تمیزکننده نیاز است درحالی‌که با خرید مایع تمیزکننده دارای برند تجاری حجم زیادی از مایع تمیزکننده در اختیار شما قرار می‌گیرد که ممکن است ندانید با باقیمانده آن چه کار کنید.

ازاین‌رو بیشتر خانه‌داران ترجیح می‌دهند برای شست و شو مبلمان در منزل از یک مایع دست‌ساز استفاده کنند تا هم خیالشان از بابت وجود مواد شیمیایی که ممکن است هم برای مبلمان و هم برای خود شخص مضر باشد، راحت شده و هزینه کمتری را خرج کنند. البته در نظر داشته باشید که با توجه به جنس پارچه و نکات ذکرشده در برچسب مبل باید از محلول متناسب با آن استفاده کرد. لیست زیر می‌تواند به شما برای ساخت محلول خانگی‌تان کمک کند.

نکات لازم برای ساخت محلول خانگی برای شست و شو مبلمان چرم و معمولی

  • اگر مبلمان خانه شما با آب و محلول‌های آب‌پایه مشکلی ندارد می‌توانید با استفاده از مخلوط کردن مقادیر مساوی آب سرد و مایع ظرف‌شویی یک محلول عالی برای شست و شوی مبلمان ندر منزل تهیه کنید. فراموش نکنید که قبل از مصرف محلول ساخته‌شده را خوب تکان دهید تا کف کند و آب و مایع ظرف‌شویی به‌خوبی با هم مخلوط شوند. این محلول بیشتر در شست و شو مبلمان در منزل راحتی استفاده می‌شود.
  • یک‌چهارم فنجان در حدود 60 میلی‌لیتر صابون مایع را با یک فنجان آب گرم که حدودا 240 میلی‌لیتر می‌شود، مخلوط کرده و خوب به هم بزنید. حالا شما یک محلول دیگر برای شستشوی مبلمان راحتی خود در اختیار دارید.
  • مقادیر مساوی آب و سرکه سفید را با هم مخلوط کنید تا یک محلول بی‌نظیر برای شست و شو مبلمان چرمی در دست داشته باشید. موادی که در ساخت این محلول استفاده می‌شوند بهتر است که در دمای اتاق باشند. به‌علاوه آب مقطر نیز ترکیب مطمئن‌تری را نسبت به آب شیر برای شست و شو مبلمان چرم در اختیارتان قرار می‌دهد.
  • برای از بین بردن لکه روغن باقیمانده بر روی مبل چرمی‌تان می‌توانید از جوش‌شیرین استفاده کنید. جوش‌شیرین را روی لکه به مدت چند ساعت باقی بگذارید و سپس با خیال راحت شست و شو مبلمان چرم خود را انجام دهید.
  • از ترکیب مقادیر مساوی لیمو و کرم تارتر برای از بین بردن لکه‌های به‌جامانده از شست و شو مبلمان چرم با سایر مایعات تمیزکننده استفاده کنید. این محلول باید ده دقیقه در محل لکه باقی بماند تا تاثیر خود را بر روی لکه بگذارد.

شست و شوی مبلمان در خانه

  • ده تا پانزده قطره لیمو، دو فنجان سرکه سفید و مقداری روغن درخت چای می‌تواند برای شست و شو مبلمان چرم استفاده شود. محلول را به‌خوبی تکان دهید تا روغن و سرکه با هم مخلوط شوند. اجازه دهید که محلول از شب تا صبح روی سطح مبل باقیمانده و خشک شود. هرگز از روغن زیتون در شست و شو مبلمان چرم استفاده نکنید زیرا مواد موجود در آن برای چرم مضر است.
  • برای شست و شو مبلمان در منزل که از چرم جیر یا پلاستیک فشرده ساخته شده کافی است یک سهم سرکه سفید را با دو سهم روغن تخم کتان مخلوط کرده و پس از قرار دادن ندر محل لکه ده دقیقه صبر کنید. حال با یک دستمال خشک باقیمانده محلول را از روی مبلمان پاک کنید.
  • محلول دیگری که در شست و شو مبلمان چرم جیر کاربرد دارد، محلول آب گرم و الکل است.
  • برای پاک کردن لکه‌ها از هیدروژن پر اکسید با غلظت سه درصد استفاده کنید. غالبا در منازل هیدروژن پر اکسید با غلظت سی‌وپنج درصد وجود دارد. برای رقیق کردن آن و ساختن هیدروژن پر اکسید با غلظت سه درصد باید به ازای هر یک سهم هیدروژن پر اکسید سی‌وپنج درصد، یازده سهم آب ریخته شود. به بیان دقیق‌تر برای ساخت یک فنجان هیدروژن پر اکسید با غلظت سه درصد یعنی در حدود دویست و چهل میلی‌لیتر باید 18?48 میلی‌لیتر معادل با یک و یک‌چهارم قاشق غذاخوری هیدروژن پر اکسید با غلظت سی‌وپنج درصد را به دویست و بیست میلی‌لیتر آب معادل سه‌چهارم فنجان مخلوط کرد.

آموزش شست و شو مبلمان در مواردی که جنس مبلمان با آب یا محلول‌های آب‌پایه سازگار نباشد، به این صورت است که باید از محلول تمیزکننده خشک که یک محلول آماده است استفاده کرد. این محلول به دلیل عدم وجود آب در آن، خشک نامیده می‌شود.

 

مراحل شست و شو مبلمان در منزل

مراحل شست و شو مبلمان در منزل

شست و شو مبلمان در منزل تنها به معنای شست و شوی بدنه آن با آب یا هر محلول تمیزکننده دیگر نیست. یک مبلمان دارای قسمت‌های مختلفی ازجمله متکا و نازبالش است که هرکدام باید به‌طور جداگانه و با روش مخصوص به خود شسته شوند.

همان‌طور که اشاره شد اولین مرحله در آموزش شست و شو مبلمان جمع کردن تکه‌های درشت زباله با استفاده از دست از روی مبل است. باید مطمئن شویم تمامی قطعه‌های درشت از روی مبل جمع شده‌اند تا در مرحله بعد دچار مشکل نشویم.

آموزش شست و شو مبلمان در مرحله دوم، استفاده از جاروبرقی است. با استفاده از جاروبرقی باید تمامی خرده‌های ریز زباله و گردوغبار از روی مبلمان گرفته شود. همچنین می‌توان از لوازم جانبی جاروبرقی برای زدودن بهتر گردوغبار استفاده کرد. باید هنگام استفاده از این ابزارها نسبت به سلامت آن‌ها اطمینان حاصل کرد. به‌عنوان‌مثال خراب بودن موهای قلم‌موی جاروبرقی می‌تواند باعث ایجاد خط و خش بر روی مبل شود.

درصورتی‌که جاروبرقی ندارید می‌توانید از جارو شارژی به‌عنوان جایگزین استفاده کنید. همچنین استفاده از یک فرچه فرش شویی یا یک طی تمیزکاری نیز می‌تواند مفید باشد. به این شرط که موهای آن‌ها زبر نباشد زیرا باعث ایجاد خش و آسیب به مبلمان می‌شود. حتی اگر بر روی اتیکت یا برچسب مبل حرف “X” یعنی نیاز به شستشوی حرفه‌ای نقش بسته باشد، می‌توان تا این مرحله از آموزش شست و شو مبلمان را در منزل انجام داد.

به یاد داشته باشید که جهت کشیده شده جاروبرقی باید از بالا به پایین یا چپ به راست، در بخشه‌ای کوچکی که با هم برخورد داشته باشند، انجام شود تا بتوانیم از پاک شدن کامل گردوغبارها اطمینان حاصل کنیم. به‌علاوه قدرت مکش با توجه به جنس مبلمان متفاوت است. در هنگام جاروکشی باید در تمیزکاری درزها و قسمت‌هایی از مبلمان که دسترسی به آن دشوار است دقت ویژه‌ای داشت.

شستشو مبلمان در منزل

شست و شو مبلمان در منزل مرحله بعدی که دارد این است که همچنین می‌توان از یک بخارشوی برای تکمیل فرایند تمیزکاری کمک گرفت. قبل از این کار باید اطمینان حاصل کرد که بخار برای پارچه مبل مضر نیست مثلا باعث چروک شدن آن نمی‌شود. اگر در اتیکت یا برچسب مبل حرف “S” را مشاهده کردید استفاده از بخارشوی برای شست و شو مبلمان در منزل انتخاب درستی نیست. برای استفاده از بخارشوی، سطح مبل را به‌صورت مربعی تقسیم کرده و کار بخارشویی را در هر مربع انجام دهید. اگر نیاز به صرف زمان بیشتری برای پاک کردن بعضی قسمت‌های خاص هست، این کار را انجام دهید. پس از بخارشویی یا جاروکشی با یک فرچه تمیز گردوغبارهای احتمالی به‌جامانده را پاک کنید.

آموزش شست و شو مبلمان در مرحله سومش باید به انتخاب مایع تمیزکننده متناسب با جنس مبلمان و با توجه به نوع لکه ایجادشده است، بپردازیم. در این مرحله باید با اتیکت یا برچسب مبلمان مراجعه کرد و یا اینکه از یک متخصص کمک گرفت.

مرحله بعد که مهم‌ترین مرحله در شست و شو مبلمان در منزل است، چگونگی قرار دادن ماده تمیزکننده بر روی مبلمان یا درواقع چگونگی استفاده از آن است. برای شست و شوی مبلمان لازم است که همواره چند دستمال تمیزکاری نرم که از خشک و تمیز بودن آن‌ها مطمئن هستیم، در اختیار داشته باشم. باید به خاطر داشت که هیچ‌گاه نباید دستمال را با مایع تمیزکننده خیس کرد. برای شست و شو مبلمان در منزل همواره به یک دستمال نمدار نیاز داریم.

ادامه مراحل آموزش شست و شو مبلمان در منزل

شیوه کشیدن دستمال بر روی سطح مبلمان نیز بسیار اهمیت دارد. دستمال نمدار را همواره باید به‌صورت دایره‌های کوچک که با یکدیگر تماس داشته باشند، بر روی سطح مبل کشید. همچنین در مواردی که پارچه مبلمان پرزدار است باید پارچه نمدار را یک‌بار در جهت پرزها و یک‌بار در خلاف جهت آن بر روی مبل بکشیم تا از پاک شدن عمقی لکه مطمئن شویم.

در آموزش شست و شو مبلمان ، انجام این کار در حالی است که هدف ما از شست و شوی مبلمان تنها حفظ ظاهر و زیبایی مبلمان باشد. اما اگر هدف از شست و شو مبلمان در منزل پاک کردن لکه‌های به خصوصی است که بر روی آن ایجاد شده، باید از شیوه متفاوتی استفاده کرد. در حالتی که هدف از بین بردن یک لکه خاص است، به‌هیچ‌عنوان نباید دستمال مرطوب را بر روی پارچه کشید. چراکه کشیدن دستمال نمدار سبب پخش شدن لکه و سرایت آن به قسمت‌های دیگر می‌شود.

در این حالت باید مایع تمیزکننده را با فشردن دستمال نمدار به لکه منتقل کرد یا اگر محلول تمیزکننده غلظت خوبی دارد و پخش نمی‌شود، آن را با قاشق یا قطره‌چکان در محل لکه قرار داد. عمل فشار دادن احتمال تبدیل لکه به یک لکه سرسخت را کم می‌کند و به راحت‌تر پاک شدن آن کمک می‌کند.

مراحل آخر در آموزش شستشوی مبلمان در منزل

آموزش شست و شو مبلمان در مرحله پنجم باید به خشک کردن مایع تمیزکننده از روی سطح مبلمان، پس از طی مدت‌زمان مناسب بپردازیم. برای این کار باید از یک دستمال خشک و تمیز استفاده کرد. در حین پاک کردن باقیمانده‌های ماده تمیزکننده باید مراقب باشد که ماده به سایر قسمت‌های مبل سرایت نکند.

درنهایت باید مبلمان را در معرض هوای آزاد قرار داد تا خشک شوند. این کار بهترین راه‌حل برای خشک کردن رطوبت ناشی از شست‌وشو است. اما همان‌طور که گفته شد راه‌های دیگری نیز برای تسریع این فرایند وجود دارد.

دو نکته مهم در هنگام شست و شو مبلمان در منزل باید در نظر گرفته شود.

  • در هنگام انجام عملیات باید سایر قسمت‌های مبلمان همچون چوب یا استیل یا درواقع بدنه مبلمان کاملا خشک نگه داشته شود و از نفوذ هرگونه ماده تمیزکننده به آن‌ها جلوگیری شود. این کار مانع زنگ زدن، فرسودگی یا تاب برداشتن اسکلت مبلمان می‌شود.
  • درصورتی‌که متکاهای مبلمان قابل جدا شدن هستند باید تمامی فرایند شست‌وشو و خشک‌سازی آن‌ها به‌طور جداگانه انجام شود. البته این مورد درباره متکاهای پنبه‌ای صدق نمی‌کند. همچنین اگر روکش متکاها نیز برداشته می‌شود بهتر است که جدا شده و در صورت امکان با لباسشویی یا با دست شسته شود. واضح است که اگر لکه‌ای در قسمت متکا ایجاد شد، به‌راحتی با برداشتن متکا و انجام اقدامات گفته‌شده قابل‌حذف است و نیازی به شستن تمامی مبل نیست. به‌علاوه روش فشار دادن ماده تمیزکننده بر روی محل لکه می‌تواند در مورد مبلمانی که متکاهای آن قابل‌حذف نیست مفید فایده واقع شود. در موردی که هدف، تمیزکاری و شست و شوی مبلمان در منزل به صورت کلی است، باید تمامی مراحل ذکرشده در مورد متکاها نیز انجام گیرد. حتی در صورت امکان برداشتن روکش متکا، باید آن را درآورده و داخل آن را جاروکشی کرد.

 

نکاتی درباره شست و شو مبلمان چرم در منزل

نکاتی درباره شست و شو مبلمان چرم در منزل

شست و شو مبلمان چرم در منزل کار بسیار دشواری است زیرا این جنس به‌راحتی لکه‌ها حتی لکه‌های ناشی از شست‌وشو و تمیزکاری را به خود جذب می‌کند. وسایل چرمی برای مراقبت به روش‌های خاصی نیاز دارند. همان‌طور که در این متن گفته شد تمیزکننده‌های خانگی و تجاری مختلفی برای تمیزکاری مبلمان چرمی در دسترس است. با مراقبت منظم و استفاده از تمیزکننده‌های درست می‌توان تا سال‌ها از داشتن یک مبلمان چرمی لذت برد. در شست و شو مبلمان چرم باید به چند نکته توجه کرد.

  • استفاده از افزونه قلم‌مو جاروبرقی، پر یا یک دستمال میکروفیبر برای زدودن گردوغبار بدون ایجاد خش بر روی مبلمان
  • دستمال تمیزکننده باید حتما نمدار باشد. وجود مقدار کمی مایع اضافه سبب آسیب جدی در مبلمان چرم می‌شود.
  • لازم است که مبلمان به بخش‌های جداگانه تقسیم شده و تمیزکاری و خشک‌سازی در هر بخش انجام گیرد. به عبارت بهتر باید تمامی مراحل تمیزکاری را برای هر بخش به‌طور جداگانه انجام داد تا لکه‌ای ناشی از شست‌وشو بر روی آن ایجاد نشود.
  • از ترکیب لیمو و روغن درخت چای هر شش تا دوازده ماه یک‌بار برای براق‌سازی مبلمان چرم استفاده کنید.
  • از بخارشوی برای شست و شو مبلمان چرمی استفاده نکنید.

به‌طورکلی بهتر است که شست و شو مبلمان چرمی توسط افراد حرفه‌ای انجام گیرد زیرا نیاز به مهارت بالایی دارد.

سخن آخر در آموزش شست و شو مبلمان در منزل

سخن آخر در آموزش شست و شو مبلمان در منزل

برای تهیه انواع مبلمان خود می توانید از سایت تولید کننده مبلمان مدرن باف، دیدن نمایید و اقدام به خرید هر نوع مبلمانی که مد نظرتان است، کنید. شست و شو مبلمان در منزل کاری است که بدون آموزش و به‌خودی‌خود قابل انجام نیست. مقاله‌ای که خواندید حاوی نکات کلی درباره آموزش شست و شو مبلمان، شست و شو مبلمان چرم و شست و شو مبلمان در منزل بود. نکته قابل‌توجه این است که پیش از اقدام به هر کاری برای اطمینان از حفظ سلامت مبلمان خود باید به دستورالعمل‌ها مراجعه کنیم. چه دستوراتی که بر روی اتیکت یا برچسب مبلمان نوشته شده و چه آن‌هایی که بر روی جلد مواد تمیزکننده موجود است.

 

مبلمان چستر

مبلمان راحتی

مبلمان کلاسیک

مبلمان L

مبلمان استیل

مبلمان تخت شو

 

 

منابع:

How to Clean Couch Cushions

How to Clean an Upholstered Chair

How to Clean a Leather Sofa

  • ۹۹/۰۴/۱۰
  • بوی گل موسسه بوی گل

شست و شو مبلمان در منزل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی